Marketing i influenceri – Zanimanje novog doba ili prodaja magle?

Odmah da napišem da će moje viđenje biti sa strane malog poduzetnika i korisnika društvenih mreža, ne sa strane influencera. Jer to, budimo realni, nisam.
Za mene influencer predstavlja osobu koja uz lijepe fotografije donosi novitete na društvene mreže, pametni komentari, kako kad, znanje o proizvodu, nekad osobno, a nekad naučeno iz brošure koju su uz proizvod poslali.

Kako u moru influencera izabrati pravog za svoj brend?

U svakom slučaju, imam dojam da danas svi žele biti influenceri.. pa kako i ne bi, besplatni proizvodi, a ti samo trebaš opaliti koju fotku i nešto pričati. Ali, da li je to stvarno tako?
U svijetu društvenih mreža sam stvarno aktivna otkad posjedujem vlastiti obrt. Prije toga bila sam kao moja baba s mobitelom. Koristi ono što ti je potrebno, ne treba ti više informacija od toga. Ma da Vam priznam, nisam ni danas nešto posebno naučila, bar ne što se tiče fotografija koje su instagramične, poza ili uređivanja, ali, provela sam dosta vremena tu, i naučila sam prepoznati fejk osobu. Bar se nadam.

Po mom iskustvu to su najčešće one koje se same javljaju za proizvod. Ne cijene tvoj rad, niti troškove koje imaš proizvodeći ono što nudiš. Misle za sebe da su san svakog poduzetnika, a zapravo u poduzetničkim očima je samo još jedna koja žica, još jedna koju ćemo dobro izvagati da li ju trebamo povezati sa svojim brendom. Svaka od nas naleti na takve, svaka od nas pristane na gubitke nadajući se nekoj ravnoteži kasnije. Nerijetko se ta ravnoteža ne dogodi, i što onda? Nemojte se gristi, prihvatite poraz i nešto naučite iz toga. Svi smo dijelili, i svi smo se puno puta zeznuli.

Pa samo pogledajte, postoje ljudi koji cijeli svoj marketing zasnivaju na influencerima. Ne gledajući koji je njihov reach, niti koliko su stvarno zaposleni. Bitno je samo da proizvod iskače sa svih strana. Znači, ako je to nečija politika, zašto bi se vi osjećali loše radi jedne pogreške.

Osobno, nisam pobornik toga, to mi je preagresivno i proizvod mi nakon nekog vremena počinje smetati. Ako nisam na prvu, drugu, objavu reagirala, neću sigurno niti na desetu. Dobijem samo poriv poslati poruku i pitati čemu to sve.. zato je moja preporuka da ne idete tim putem. Jer sve što nas tlači, budi negativnost.

S druge strane postoje oni koji su pravi mali veliki poduzetnici, koji su Instagram prihvatili ozbiljno i na čijem se zidu želiš naći. To su ljudi kojima vjeruješ. To su ljudi koji će odbiti proizvod koji nije u skladu s njihovim uvjerenjima. To su ljudi od kojih učiš. Bilo da se radi o trendovima ili o nekim životnim stvarima.

Pa kako se onda upustiti u avanturu s influencerima? Kojeg u moru istog odabrati? Za koga svjesno ući u gubitak financijskih sredstava kojih na početku baš i nema.
Moj savjet, čekajte. Čekajte i otkrijte tko je ona osoba s kojom ste povezani iako se možda ne znate.

Moram priznati da ja na početku nisam baš imala strpljenja, ali me sreća pomazila, pa je većina ljudi s kojima sam surađivala pravilno izabrana. To su i dalje ljudi koje rado posjećujem, kod kojih nešto naučim i koji me nerijetko uvesele svojim objavama.

U Hrvatskoj postoji vrlo malo pravih Instagram odnosno Facebook poduzetnika. To su oni koji imaju obrte te svoje usluge naplaćuju putem računa.

Po meni, totalno je krivo, gledati ih tako da se samo naslikavaju kako to mnogi vole reći, i uživaju u stečenoj popularnosti i besplatnim stvarima.

Ti ljudi, koje neću imenovati, jer ih ima malo, ali ipak previše da bi bila sigurna da ću ih sve navesti, plaćaju poreze i doprinose, te žive svoj posao. Iz prve ruke znam da su to ljudi čija subota započinje ranim dizanjem, i stvaranjem savršene scene za fotografiju, te čekanjem savršenog vremena, onih prvih zraka sunca, da bi fotografiju i snimili. To su ljudi koji ne uživaju, bar ne na prvu u proizvodima, jer taj proizvod nije dan njima da bi ga u hodu uslikali.

Taj proizvod im je dan, ali njihova usluga je plaćena, da bi se posvetili istom i prije osobnog korištenja, napravili svoju dužnost kao vanjskog suradnika.

Nikad ne omalovažavam ničiji rad, a to bih preporučila i Vama. Svaki posao koji se radi sa srcem je potreban na našem tržištu, i ima svog kupca. To najbolje vidimo po hrvatskim influencerima, koji su puno postigli radeći ono što vole.

Kod nas sam primijetila da postoje skupine. Kao u školi. Klanovi, klike, kako god. Koje se drže skupa, i pomažu jedni drugima da se uzdignu. To bi bilo pozitivno da nije zatvoreno. Nerijetko su te skupine zatvorene za nove proizvode, i nove trendove. Imala sam priliku doživjeti da se jedna osoba počne baviti personaliziranim kapama, koje su od samog početka u mom asortimanu, a onda grupa Instagram mama, napravi kaos. Napravi to tako, što su relativno viđene, poznate i dijele proizvod koji je napravila njihova prijateljica. Eh sad, to je onaj ružni dio. Ako ti se sviđa personalizirana kapa, koju ja proizvodim već godinama, s puno kvalitetnijim materijalima, iza kojih stojim, s ekološkim tiskom, a ne plastikom, zašto mi se nikada nisi obratila, a ako ti se proizvod ne sviđa, zašto dijeliš to što dijeliš?

Zašto? Zato što su zatvorena ekipa. A s tim onima koji nešto znaju, govore da proizvode ne dijele po uvjerenju nego po drugim osnovama. I što se onda dešava? Nakon nekog vremena ljudi gube povjerenje. A pravi poduzetnik, bilo na Instagramu ili negdje drugo, zna da u poslu nema prijateljstva. Ima, ali ne tako. I to onda, napravi razliku između fejk influencera, i onog koji je samo unovčio ono što zna i voli raditi. Tog drugog, želite imate na brzom biranju kada se radi o vašem brendu.

Svima koji žele krenuti u tom smjeru, sa strane poduzetnika, mogu reći da se tog posla prihvate ozbiljno. Da nije jedna fotografija sa 16 lajkova dovoljna da bi Vam netko ponovno dao proizvod, kao i da svaka objava gradi mišljenje o Vama. Također, morate znati da poduzetnici, mali ili veliki, međusobno pričaju, dijele informacije i upućuju jedni druge baš kao što i vi međusobno dijelite informacije o nama. Bar u mom slučaju. Prošlo je vrijeme kada smo jedni na druge gledali kao na konkurenciju. Sada, u svijetu proizvoda i usluga, gdje je sve dostupno, jedina konkurencija je onaj tko te besramno kopira, ali to ćemo ostaviti za drugi članak.

Do čitanja,
Željka.

Zatvori

Sign in

Zatvori

Košarica (0)

Košarica je prazna Nemate proizvoda u košarici.